Sunday, April 7, 2013

Big Day

Assalamualaikum,
Alhamdulillah,semester terakhir ni berjalan dengan lancaq dan lagi 3 minggu dah nak habis semester terakhir dan berharap sangat keputusan elok.Perasaan takut tu memang ada,yelah takut tak dapat proceed praktikal.huuu dan benda yang paling saya takut,PRAKTIKAL.Nak jadi English teacher tak mudah,banyak faktor yang kena ambil berat dan perhatian iaitu tahap pemikiran para pelajar dan bagaimana nak buat aktiviti tu bagi menarik dan mudah di fahami.haaa tak mudah tuuu....!

Dua minggu lepas minggu yang paling adventure! Minggu yang penuh dengan liku-liku jalan yang perlu di harungi nak siapkan BIG BOOK.hoho mesti dengaq suara-suara sumbang cakap : "Ala mudah ja buat big book,tampal-tampal ja." Eh tak!Anda salah,sebenaqnya susah!Tapi nasib baik sempat siap dalam 2 hingga 3 hari.
Masa nak bentang,group saya pertama,jadi bila bentang banyak jugak comments dan yang paling menyedihkan hasil kerja kami di reject jadi kena buat lain!haaaaa penat lelah melukis dan mewarna tak hilang lagi.tapi demi tugasan pensyarah bagi,kena jugak buat.Markah banyakkkk rugii nanti masa Final Exam.Jadi akhirnya group saya bercadang photostat gambar dan hanya mewarna sahaja.Nasib baik tak ambek masa yang lama mcm sebelum ni.Tapi apa pun buat tugasan ni memang menyeronokkan,pengalaman yang jarang boleh dapat dah lepas ni.=')

Selepas ni dah nak tamat semester dan masing-2 akan bercuti ke tempat masing-2.Yang paling menyedihkan tempat praktikal masing-2 tak sama.Ada yang di Selayang ada yang di Shah Alam dan tak kurang jugak KL.Dan lepas ini masing-2 akan buat haluan masing-2.Saat tu pasti akan dirindui.

Kelas yang mempunyai berbilang kaum.heee


my girls

2 comments:

  1. atoto aza kite ni da nk graduate da, jadik english teacher~ seronok tengok orang yang kita da lama kenal ni makin maju.. hey on wechat, i want to be awkward around you xD

    ReplyDelete